Programy do nauki jazdy.

    Moje programy nie są tworzone w zaciszu pracowni komputerowej. Moje programy są "żywe". Powstają podczas nauki Jazdy.
    Przebywając na co dzień z moimi Kursantami doskonale znam problemy, jakie mają osoby pragnące zdobyć Prawo Jazdy. Znam też pytania, które bardzo często są zadawane podczas egzaminu praktycznego. Wiem również jakie sytuacje najczęściej spotykają na drodze zdający egzamin.
    Wszystko to jest uwzględniane i wykorzystywane w moich programach. Współautorami tych programów są Kursanci, których cenne uwagi i wskazówki wykorzystuję. Pragnę aby nauka jazdy była jak najłatwiejsza a jednocześnie jak najskuteczniejsza aby każdy kto pragnie zdobyć tak potrzebne w tych czasach Prawo Jazdy naukę na kursie wspominał z przyjemnością, egzamin zdał przy pierwszym podejściu a potem całe życie jeździł pewnie i bezpiecznie czego serdecznie Państwu życzę.

Spis programów.

- BYDGOSZCZ  TEST -
- BYDGOSZCZ  TEST  część 2 i część 3 -
- BYDGOSZCZ  REFLEKS -
- BYDGOSZCZ  JAZDA -
- GRUDZIĄDZ  REFLEKS -
- GRUDZIĄDZ  JAZDA -
- HAMUJ -
- Dopuszczalne prędkości -
- Egzamin -
- Kto pierwszy ? -
- JAKI  ZNAK ? -
- Skrzyżowania -
- Skrzyżowania 3 -
- SYGNALIZACJA ŚWIETLNA (BYDGOSZCZ) -
- Światła -
- TEST-I -
- Wyobraźnia -
WYJAŚNIENIE:
W związku z licznymi telefonami, między innymi od Instruktorów Nauki Jazdy,
dotyczącymi możliwości zakupienia moich programów informuję, że
są one zarezerwowane wyłącznie dla naszych Kursantów i nie przewiduję ich sprzedaży.
Tylko nasi Kursanci mogą z nich korzystać do woli i za darmo.

- Inne pomoce naukowe -


<<< POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ

<<< Opinie na temat moich programów


BYDGOSZCZ TEST
    Jest to program szczegółowo omawiający bydgoskie skrzyżowania, które pokonujemy wspólnie podczas nauki jazdy. Niektóre z nich trzeba przejechać na egzaminie państwowym.
    Uwzględniłem tutaj sugestie i propozycje moich Kursantów, a także problemy z którymi najczęściej nie mogą sobie poradzić.
    Praca z tym programem polega na tym, że po jego uruchomieniu widzimy skrzyżowania w taki sam sposób, jak przez przednią szybę samochodu podczas jazdy w Bydgoszczy. Zamiast jednak operować przyrządami do sterowania pojazdem klikamy na odpowiednie przyciski u dołu ekranu zawierające odpowiedzi na pytanie związane z danym skrzyżowaniem, które może też paść podczas praktycznej nauki jazdy jak również w czasie egzaminu. Oczywiście nie wszystkie odpowiedzi są prawidłowe. Należy więc wybrać te właściwe.
    W trudniejszych sytuacjach istnieje możliwość skorzystania z podpowiedzi, czyli można kliknąć przycisk: "Pokaż rysunek" i obejrzeć schemat danego skrzyżowania.
    Jeśli zaznaczymy odpowiedź błędną pokaże się czarny ekran z olbrzymim napisem: "Błąd !" Należy wówczas kliknąć przycisk: "Już poprawiam" i na nowo przemyśleć swoją decyzję. Jeśli natomiast chcemy przejść do następnego skrzyżowania a nie uwzględniliśmy którejś z prawidłowych odpowiedzi program nie przepuści dalej informując jednocześnie: "Brakuje odpowiedzi !". Należy kliknąć przycisk: "OK" i od początku klikać na wszystkie przyciski z właściwymi odpowiedziami.
    Na koniec program pokaże wynik testu, to znaczy ile popełniliśmy błędów oraz ile prawidłowych odpowiedzi próbowaliśmy pominąć.
    W zależności od osiągniętego wyniku zobaczymy napis: "Gratuluję postępów !", "Spróbuj od początku" lub "Ćwicz od początku !" W ostatnim przypadku zostają ukryte wszystkie przyciski oprócz tego, który uruchamia program od początku.
    Oprócz tego w przypadku popełnienia błędów lub próby opuszczenia prawidłowych odpowiedzi na specjalnej planszy pokazują się przyciski dzięki którym można otworzyć tylko te pytania, z którymi były problemy i ponownie je przerobić. Kiedy zostaną udzielone prawidłowe odpowiedzi przyciski znikają, jeśli ponownie zostanie popełniony błąd dany przycisk jest widoczny nadal.
    Zalecam tak długo ćwiczyć aż zmusimy program do gratulowania postępów. Wówczas jazda po mieście naprawdę staje się o wiele łatwiejsza.
    Program BYDGOSZC TEST jest programem "żywym" ciągle uzupełnianym i poszerzanym o nowe skrzyżowania i sytuacje.
    Bardzo chętnie uwzględnię w nim wszystkie Państwa sugestie a więc każdy może być współautorem tego programu (a także innych).
    Aktualna wersja to nr 3.3T zawierająca ponad 80 różnych skrzyżowań i sytuacji. Pracuję jednak nad częścią drugą a także nad udoskonaleniem części pierwszej. Poprawiłem jakość zdjęć oraz szybkość wyświetlania. Dodałem pytania, które w ostatnim czasie zadawali egzaminatorzy podczas jazdy.
    TEN PROGRAM SIĘ SPRAWDZIŁ ! - piszę o tym nie dlatego aby chwalić się swoimi osiągnięciami ale naprawdę sprawia mi to radość kiedy widzę jak moi Kursanci robią szybkie postępy i coraz lepiej radzą sobie nawet na najtrudniejszych skrzyżowaniach.
    Wiele osób stwierdziło, że ten program bardzo im pomógł a jeden z moich Kursantów powiedział: "dzięki programowi BYDGOSZCZ TEST zdałem egzamin".
    Oczywiście żaden nawet najlepszy program nie zastąpi rzeczywistej jazdy samochodem ale może w tej jeździe bardzo pomóc. Kiedy jesteśmy w Bydgoszczy i pokonujemy jakiekolwiek skrzyżowanie nie ma czasu na zastanawianie się. Trzeba podjąć szybką i na dodatek właściwą decyzję. Nie zawsze jest to możliwe do wykonania. Natomiast pracując z programem BYDGOSZCZ TEST mamy wystarczająco dużo czasu aby szczegółowo przemyśleć każdą sytuację. Nikt nas tutaj nie goni, nikt na nas nie trąbi.
    BYDGOSZCZ TEST wykorzystuję również podczas wykładów omawiając szczegółowo wszystkie skrzyżowania. Jest on zatem obok programów z Politechniki Szczecińskiej oraz Instytutu Transportu Samochodowego z Warszawy wspaniałą i skuteczną pomocą do nauki jazdy.

Wersja demonstracyjna (2,41Mb)

<< POWRÓT



BYDGOSZCZ TEST  część 2 i 3
    Nowe trasy i pułapki egzaminacyjne podobnie jak w BYDGOSZCZ_TEST_1 pokazane z pozycji kierowcy oraz uzupełnione pytaniami, które często padają podczas egzaminu praktycznego. Również możliwość powrotu do pytań, w których popełniono błędy w celu ich skorygowania i dobrego zrozumienia.
    Te programy również dostępne są wyłącznie na wykładach i ćwiczeniach, które prowadzę osobiście.


<< POWRÓT



BYDGOSZCZ REFLEKS
    Jest to program, który tak jak BYDGOSZCZ TEST pokazuje skrzyżowania i inne miejsca z pozycji kierowcy (tak jakby siedziało się w samochodzie)
Pod widokiem skrzyżowania umieszczone jest krótkie, konkretne pytanie na które odpowiadamy TAK lub NIE przy pomocy widniejących poniżej dwóch przycisków.
Czas na udzielenie odpowiedzi jest ograniczony - mamy tyle czasu ile potrzebujemy podczas rzeczywistej jazdy.
Jednak program posiada możliwość wydłużenia czasu potrzebnego na prawidłową reakcję.
W wersji demonstracyjnej mamy "tempo normalne" oraz "tempo wolniejsze" dla osób bardziej początkujących.
Wersja pełna posiada jeszcze "tempo bardzo wolne", które można uruchomić po wpisaniu odpowiedniego hasła oraz "tempo bardzo szybkie".
Jeśli podczas ćwiczenia czas przeznaczony na reakcję zostanie przekroczony pokaże się plansza z napisem: "za długo się zastanawiasz", natomiast w przypadku podjęcia błędnej decyzji zobaczymy czarną planszę z czerwonym napisem: "BŁĄD!" (w razie popełnienia błędu zagrażającego bezpieczeństwu dodatkowo pokaże się rozbity samochód)
Program zlicza wszystkie błędy oraz przekroczenia czasu i na koniec wyświetli wynik.
Jeśli popełniono błędy lub zabrakło refleksu jest możliwość powrotu do tych miejsc i na spokojnie przy wyłączonym czasomierzu owe miejsca przeanalizować.
W programie tym jest również moduł "Nauka". Po kliknięciu tego przycisku można przeanalizować wszystkie skrzyżowania na spokojnie przy wyłączonym czasomierzu.

BYDGOSZCZ REFLEKS składa się z wielu części a każda część to 30 skrzyżowań i innych ciekawych miejsc.
10 części równa się 300 takich miejsc po których jeździmy w Bydgoszczy ale ten program skutecznie przygotowuje do jazdy w każdych warunkach i w każdym miejscu (nie tylko w Bydgoszczy) ponieważ uczy szybkiego oraz bezbłędnego podejmowania decyzji a także szybkiego kojarzenia nauczonych zasad z konkretnymi sytuacjami na drodze widzianymi zza kierownicy.

Ten program będzie sukcesywnie rozbudowywany aby w jak najlepszym stopniu dopasować go do potrzeb i możliwości Kursantów.
Dzięki temu programowi zdecydowanie wzrasta szansa na zdanie egzaminu zarówno teoretycznego jak i praktycznego a rzeczywista jazda samochodem staje się łatwiejsza a co za tym idzie bezpieczniejsza oraz przyjemniejsza.
Również ten program dostępny jest wyłącznie na prowadzonych przeze mnie wykładach i ćwiczeniach.

Wersja demonstracyjna (1,47Mb)

<< POWRÓT



BYDGOSZCZ JAZDA
    Ten program jest pewnym rodzajem symulacji jazdy po Bydgoszczy. Po jego uruchomieniu zobaczymy najpierw fragmenty trasy, którą jedziemy a następnie znajdziemy się na skrzyżowaniu gdzie znaków i sygnałów już nie widać. Trzeba więc pamiętać jaki znak lub sygnał widzieliśmy przed chwilą i podjąć właściwą decyzję tak jak podczas prawdziwej jazdy czyli odpowiedzieć na pytanie typu czy mam pierwszeństwo, czy ustępuję komuś, czy mogę skręcić, czy mogę się zatrzymać, czy jestem na drodze jednokierunkowej czy dwukierunkowej. Na udzielenie odpowiedzi jest ograniczony czas tak jak podczas prawdziwej jazdy. Pytanie jest krótkie i konkretne - odpowiedź również ponieważ klikamy jeden z dwóch przycisków: "TAK" lub "NIE". Jeśli nie podejmiemy odpowiednio szybko decyzji pojawi się szara plansza z napisem "Za długo się zastanawiasz". Jeśli udzielimy niewłaściwej odpowiedzi pojawi się czarna plansza z napisem "Błąd!". Natomiast jeśli udzielimy prawidłowej odpowiedzi pojawi się kolejny fragment trasy.
W programie tym jest również moduł "Nauka". Po kliknięciu tego przycisku można przeanalizować wszystkie skrzyżowania na spokojnie przy wyłączonym czasomierzu.
W programie BYDGOSZCZ JAZDA zastosowałem pewną nowość a mianowicie funkcję "Utrudniacz". Po kliknięci przycisku z tym napisem na ekranie pojawiają się i znikają różne napisy i figury. One rozpraszają ale podczas prawdziwej jazdy również zdarzają się sytuacje, które dekoncentrują kierowcę. Moduł "Utrudniacz" ma na celu uodpornić przyszłego kierowcę na różne czynniki dekoncentrujące.
BYDGOSZCZ JAZDA składa się z wielu części a każda część to 30 skrzyżowań i innych ciekawych miejsc.
10 części równa się 300 takich miejsc po których jeździmy w Bydgoszczy ale ten program tak samo jak inne moje programy skutecznie przygotowuje do jazdy w każdych warunkach i w każdym miejscu (nie tylko w Bydgoszczy) ponieważ uczy szybkiego oraz bezbłędnego podejmowania decyzji a także szybkiego kojarzenia nauczonych zasad z konkretnymi sytuacjami na drodze widzianymi zza kierownicy. Uczy również patrzenia na znaki i ich zapamiętywania.

Ten program będzie sukcesywnie rozbudowywany aby w jak najlepszym stopniu dopasować go do potrzeb i możliwości Kursantów.
Dzięki temu programowi zdecydowanie wzrasta szansa na zdanie egzaminu zarówno teoretycznego jak i praktycznego a rzeczywista jazda samochodem staje się łatwiejsza a co za tym idzie bezpieczniejsza oraz przyjemniejsza.
Jestem autorem oraz jedynym posiadaczem tego programu, a korzystać można z niego wyłącznie na wykładach oraz ćwiczeniach, które prowadzę osobiście.

Wersja demonstracyjna (1,98MB))

<< POWRÓT



GRUDZIĄDZ REFLEKS
     GRUDZIĄDZ_REFLEKS pokazuje skrzyżowania i inne miejsca z pozycji kierowcy (tak jakby siedziało się w samochodzie)
Pod widokiem skrzyżowania umieszczone jest krótkie, konkretne pytanie na które odpowiadamy TAK lub NIE przy pomocy widniejących poniżej dwóch przycisków.
Czas na udzielenie odpowiedzi jest ograniczony - mamy tyle czasu ile potrzebujemy podczas rzeczywistej jazdy.
Jednak program posiada możliwość wydłużenia czasu potrzebnego na prawidłową reakcję.
W wersji demonstracyjnej mamy "tempo normalne" oraz "tempo wolniejsze" dla osób bardziej początkujących.
Wersja pełna posiada jeszcze "tempo bardzo wolne", które można uruchomić po wpisaniu odpowiedniego hasła oraz "tempo bardzo szybkie".
Jeśli podczas ćwiczenia czas przeznaczony na reakcję zostanie przekroczony pokaże się plansza z napisem: "za długo się zastanawiasz", natomiast w przypadku podjęcia błędnej decyzji zobaczymy czarną planszę z czerwonym napisem: "BŁĄD!" (w razie popełnienia błędu zagrażającego bezpieczeństwu dodatkowo pokaże się rozbity samochód)
Program zlicza wszystkie błędy oraz przekroczenia czasu i na koniec wyświetli wynik.
Jeśli popełniono błędy lub zabrakło refleksu jest możliwość powrotu do tych miejsc i na spokojnie przy wyłączonym czasomierzu owe miejsca przeanalizować.
W programie tym jest również moduł "Nauka". Po kliknięciu tego przycisku można przeanalizować wszystkie skrzyżowania na spokojnie przy wyłączonym czasomierzu.

Ten program będzie sukcesywnie rozbudowywany aby w jak najlepszym stopniu dopasować go do potrzeb i możliwości Kursantów.
Dzięki temu programowi zdecydowanie wzrasta szansa na zdanie egzaminu zarówno teoretycznego jak i praktycznego a rzeczywista jazda samochodem staje się łatwiejsza a co za tym idzie bezpieczniejsza oraz przyjemniejsza.
Również ten program dostępny jest wyłącznie na wykładach i ćwiczeniach, które prowadzę osobiście.

Wersja demonstracyjna (1,06Mb)


GRUDZIĄDZ_REFLEKS_SUPER jest identycznym programem jak powyżej opisany GRUDZIĄDZ_REFLEKS jednak z tą różnicą, że przyciski "TAK" "NIE" służące do udzielania odpowiedzi pokazują się na przemian, wobec czego Kursant ma dodatkowo możliwość ćwiczenia sposobu podejmowania decyzji ponieważ nie tylko trzeba znać prawidłową odpowiedź, ale jeszcze szybko podjąć decyzję w którym momencie kliknąć.

Wersja demonstracyjna (0,99Mb)

<< POWRÓT



GRUDZIĄDZ JAZDA
    Ten program jest pewnym rodzajem symulacji jazdy po Grudziądzu. Po jego uruchomieniu zobaczymy najpierw fragmenty trasy, którą jedziemy a następnie znajdziemy się na skrzyżowaniu gdzie znaków i sygnałów już nie widać. Trzeba więc pamiętać jaki znak lub sygnał widzieliśmy przed chwilą i podjąć właściwą decyzję tak jak podczas prawdziwej jazdy czyli odpowiedzieć na pytanie typu czy mam pierwszeństwo, czy ustępuję komuś, czy mogę skręcić, czy mogę się zatrzymać, czy jestem na drodze jednokierunkowej czy dwukierunkowej. Na udzielenie odpowiedzi jest ograniczony czas tak jak podczas prawdziwej jazdy. Pytanie jest krótkie i konkretne - odpowiedź również ponieważ klikamy jeden z dwóch przycisków: "TAK" lub "NIE". Jeśli nie podejmiemy odpowiednio szybko decyzji pojawi się szara plansza z napisem "Za długo się zastanawiasz". Jeśli udzielimy niewłaściwej odpowiedzi pojawi się czarna plansza z napisem "Błąd!". Natomiast jeśli udzielimy prawidłowej odpowiedzi pojawi się kolejny fragment trasy.
W programie tym jest również moduł "Nauka". Po kliknięciu tego przycisku można przeanalizować wszystkie skrzyżowania na spokojnie przy wyłączonym czasomierzu.
W programie GRUDZIĄDZ_JAZDA tak jak w programie BYDGOSZCZ_JAZDA zastosowałem pewną nowość a mianowicie funkcję "Utrudniacz". Po kliknięci przycisku z tym napisem na ekranie pojawiają się i znikają różne napisy i figury. One rozpraszają ale podczas prawdziwej jazdy również zdarzają się sytuacje, które dekoncentrują kierowcę. Moduł "Utrudniacz" ma na celu uodpornić przyszłego kierowcę na różne czynniki dekoncentrujące.
Ten program będzie sukcesywnie rozbudowywany aby w jak najlepszym stopniu dopasować go do potrzeb i możliwości Kursantów.
Dzięki temu programowi zdecydowanie wzrasta szansa na zdanie egzaminu zarówno teoretycznego jak i praktycznego a rzeczywista jazda samochodem staje się łatwiejsza a co za tym idzie bezpieczniejsza oraz przyjemniejsza.
Jestem autorem oraz jedynym posiadaczem tego programu, a korzystać mogą z niego Kursanci na wykładach i ćwiczeniach, które prowadzę osobiście.

Wersja demonstracyjna (1,81MB))

<< POWRÓT



HAMUJ
Praca z tym programem polega na podejmowaniu szybkich i trafnych decyzji.
Skrzyżowania pokazane są z pozycji kierowcy, czyli monitor jest jakby przednią szybą samochodu.
Do dyspozycji mamy tylko jeden przycisk z napisem "hamuj".
Zadanie polega na tym, że kiedy nie mamy pierwszeństwa klikamy przycisk i natychmiast zostajemy przeniesieni na kolejne skrzyżowanie, a kiedy pierwszeństwo mamy nic nie robimy i program po kilku sekundach również automatycznie przenosi nas na następne skrzyżowanie.
Jeśli niepotrzebnie zahamujemy program natychmiast nas o tym poinformuje.
Jeśli nie zahamujemy w sytuacji gdy należało to uczynić program również da nam reprymendę.
Na koniec pokaże nam ilość popełnionych błędów oraz odnośniki do tych skrzyżowań, na których nasza reakcja była nieprawidłowa. Mamy wówczas możliwość powrotu i na spokojnie przy wyłączonym czasomierzu możemy przeanalizować te skrzyżowania i sytuacje.
Tempo działania programu możemy regulować przy pomocy specjalnych przycisków.
Mamy także do dyspozycji moduł "NAUKA", który pozwala również na wyłączonym czasomierzu przeanalizować wszystkie zawarte w programie skrzyżowania.
Program składa się z wielu części a każda część zawiera 30 skrzyżowań między innymi z Grudziądza i Bydgoszczy.
Ten program również dostępny jest wyłącznie w mojej Szkole Jazdy.

Wersja demonstracyjna (839kb))

<< POWRÓT



DOPUSZCZALNE  PRĘDKOŚCI
    Ten program w znakomity sposób pomógł już wielu osobom nauczyć się dopuszczalnych prędkości na wszystkich polskich drogach.
    Warto w tym miejscu wspomnieć, że zawsze na egzaminie teoretycznym występuje przynajmniej jedno pytanie dotyczące powyższego zagadnienia, a również w przyszłości ta wiedza pozwoli zaoszczędzić trochę pieniędzy (po prostu nie będziemy płacili mandatów za przekroczenie szybkości)
    W omawianym programie zastosowałem dwa zasadnicze moduły:
      - ściąga (tabela dopuszczalnych prędkości)
      - test polegający na wpisaniu dopuszczalnych prędkości dla poszczególnych rodzajów dróg a następnie kliknięciu przycisku:"sprawdź". Program wykasuje te prędkości, które były nieprawidłowe i trzeba je ponownie wpisać.
    Powyższy program dedykuję każdemu, kto pragnie jeździć zgodnie z przepisami mając na uwadze bezpieczeństwo własne oraz innych.


wersja demo (690kb)

<< POWRÓT



EGZAMIN
    Oto koniec kursu Nauki Jazdy. Nadeszła chwila prawdy, czyli egzamin.
    Czy jednak jestem w stanie pozytywnie przebrnąć przez wszystkie zadania przewidziane podczas jazdy egzaminacyjnej ?
    Ten program w pewnej mierze ma odpowiedzieć na powyższe pytanie. Oczywiście żaden nawet najlepszy program komputerowy nie zastąpi rzeczywistej jazdy samochodem, ale może pomóc w samoocenie oraz w pokonaniu pewnych obaw z tym związanych.
    Praca z powyższym programem polega na tym, aby odpowiednio zareagować na ruch pojazdów, to znaczy jeśli mam pierwszeństwo przejazdu, nic nie robię, natomiast jeśli nie mam pierwszeństwa klikam przycisk: "Hamuj !", lub naciskam ENTER. Jeśli moja reakcja będzie prawidłowa pojawi się kolejne skrzyżowanie i kolejna sytuacja w której znowu trzeba będzie odpowiednio zareagować. Jeśli reakcja okaże się nieprawidłowa, to znaczy nie zahamuję w odpowiednim momencie, lub też zahamuję niepotrzebnie, komputer poinformuje, że wynik egzaminu jest negatywny. Po kliknięciu przycisku: "OK" program uruchomi się od początku i można będzie rozpocząć kolejny egzamin.
    Jeśli będę zbyt długo się zastanawiał (na prawidłową reakcję przewidziano zaledwie kilka sekund) program mnie o tym poinformuje i egzamin nie zostanie zaliczony. Po kliknięciu przycisku "OK" program uruchomi się od początku.
    Kiedy zostaną zaliczone wszystkie zadania (2 pytania sprawdzające + 30 skrzyżowań) program gratuluje zdanego egzaminu i jednocześnie informuje za którym razem egzamin został zaliczony.
    Podczas prawdziwego egzaminu niekiedy dopuszcza się popełnienie jednego, nie zagrażającego bezpieczeństwu błędu. Tutaj jednak każdy błąd powoduje niezaliczenie egzaminu, a to dlatego, aby ten właściwy był łatwiejszy no i zdany przy pierwszym podejściu, czego serdecznie Państwu życzę.
W pełnej wersji można regulować tempo pracy programu co oznacza również zmianę czasu jaki mamy do dyspozycji aby prawidłowo zareagować w każdej pojawiającej się sytuacji.


Wersja demonstracyjna (1,29Mb)

<< POWRÓT



KTO PIERWSZY ?
    Zadaniem tego programu jest nauczenie zasad na skrzyżowaniach, które sprawiają uczącym się najwięcej problemów (tzw. "łamane pierwszeństwo").
    Program ten posiada moduł do nauki - można przeanalizować mnóstwo różnych sytuacji związanych z "łamanym pierwszeństwem", które pokazane są z pozycji kierowcy a więc w taki sam sposób jak podczas jazdy.
    Można również sprawdzić swoje możliwości poprzez rozwiązanie testu, w którym patrząc z pozycji kierowcy na skrzyżowanie oraz jego oznakowanie a także znajdujące się na nim pojazdy należy odpowiedzieć na pytania typu: "kto pojedzie pierwszy", "kto pojedzie drugi", "czy w danej sytuacji mam pierwszeństwo" itp.
    Czas na udzielenie odpowiedzi jest ograniczony tak jak podczas prawdziwej jazdy, jednak podobnie jak w programie BYDGOSZCZ_REFLEKS można ten czas regulować (wydłużać go lub skracać w zależności od wprawy, jaką się w danym momencie posiada).
Pracując z tym programem naprawdę bardzo szybko opanuje się zagadnienia, które w innym przypadku mogły by sprawiać dużo kłopotów (w ciągu 30-60 minut tzw "łamane pierwszeństwa" przestaną być tajemnicą)

Wersja demonstracyjna (1,30Mb)

<< POWRÓT



JAKI   ZNAK?
    Zadaniem tego programu jest nauczenie kandydata na Znakomitego Kierowcę kojarzenia sytucji na drodze i łączenia oznakowania z tym co widzi na skrzyżowaniu.
Program posiada moduł planszowy oraz moduł, w którym skrzyżowanie pokazane jest z pozycji kierowcy.
Widzimy więc skrzyżowanie i pojazdy ale zamiast znaku mamy "?". Natomiast z boku umieszczone są różne zestawy znaków drogowych.
Nad skrzyżowaniem podana jest informacja, że np "pierwszeństwo ma pojazd A", lub "pojazd C pojedzie jako drugi".
Zadanie polega na tym aby w miejsce "?" wstawić znak, który powinien w tej sytuacji być tam umieszczony.

Wersja demonstracyjna (715 kb)

<< POWRÓT



SKRZYŻOWANIA
     Ten program pozwala poznać zasady poruszania się na każdego rodzaju skrzyżowaniach.
    Zawiera plansze ze schematami skrzyżowań, obok których umieszczone zostały specjalne przyciski. Klikając na nie poznajemy kolejność przejazdu (po każdym kliknięciu znikają te pojazdy, które w danym momencie mogą czy też powinny opuścić skrzyżowanie)
    Wersja pełna dostępna dla wszystkich moich Kursantów zawiera dodatkowo testy:
    1. ruchome plansze z sytuacjami takimi jak na egzaminie - należy klikać na pojazdy w takiej kolejności w jakiej powinny opuścić skrzyżowanie. Jeśli klikamy prawidłowo pojazdy znikają, jeśli popełnimy błąd oglądamy rozbity samochód (czyli efekt nierozważnej jazdy)
    2. skrzyżowania widoczne z pozycji kierowcy (m.in w Bydgoszczy) pod którymi znajdują się pytania i odpowiedzi prawidłowe oraz nieprawidłowe. Należy oczywiście zaznaczać tylko te dobre.
    3. skrzyżowania z tak zwanym "łamanym pierwszeństwem" - należy odpowiedzieć na pytanie: "którą tablicę widzi kierowca jadący z lewej lub prawej strony albo z przeciwka" - przed przystąpieniem do tego testu można obejrzeć planszę na której wyjaśniona jest ta zasada.
    4. fragment programu SKRZYŻOWANIA_3 (tzw "łamane pierwszeństwo")
    5. tabela oraz plansze służące do sprawdzenia swojej wiedzy w zakresie dopuszczalnych prędkości na polskich drogach
    6. fragment programu BYDGOSZCZ TEST


<< POWRÓT



SKRZYŻOWANIA 3
     Kiedyś jedna z moich Kursantek powiedziała, że nad każdym skrzyżowaniem w Bydgoszczy powinna znajdować się tablica pokazująca kolejność przejazdu. Pomysł ten spodobał mi się bardzo i postanowiłem chociaż w komputerze zrealizować marzenia tej sympatycznej dziewczyny.
    Powstał zatem niewielki ale skuteczny program pokazujący skrzyżowania z tak zwanym "łamanym pierwszeństwem" z pozycji kierowcy.
    A co ze wspomnianymi wcześniej tablicami ? Otóż wystarczy kliknąć znajdujący się w lewym górnym rogu ekranu przycisk z napisem "Rysunek" a ukaże się w tym miejscu plan skrzyżowania które w danej chwili widoczne jest przez przednią szybę samochodu. Obok tego planu znajduje się przycisk z numerem 1. Klikając na niego spowodujemy, że zniknie z rysunku pierwszy samochód i pojawi się przycisk z numerem 2. Kiedy klikniemy na niego zniknie kolejny samochód i tak dalej aż do zniknięcia ostatniego pojazdu.   W ten sposób poznamy kolejność przejazdu na tym skrzyżowaniu.
    Po prawej stronie u dołu znajduje się przycisk: "TEST" Po jego kliknięciu otwiera się moduł testowy pozwalający sprawdzić swój poziom opanowania zasad na skrzyżowaniach.
    Praca z testem polega na tym aby klikać na pojazdy w takiej kolejności, w jakiej powinny opuścić skrzyżowanie i wówczas będą one znikać. W każdej chwili można kliknąć przycisk: "Bydgoszcz" i obejrzeć dane skrzyżowanie z pozycji kierowcy.
    Jeśli popełnimy błąd zostanie wyświetlone zdjęcie pokazujące czym może skończyć się nierozważna jazda. Jeśli nie rozwiążemy zadania do końca program nie przepuści dalej.
    Na koniec można obejrzeć podsumowanie testu i dokonać samooceny.

wersja demonstracyjna (905kb)

<< POWRÓT



SYGNALIZACJA ŚWIETLNA wersja 2
    W tej wersji wykorzystałem sugestie moich Kursantów. Widok skrzyżowań jest w trybie pełnoekranowym. Do tego dołożone są ich szczegółowe szkice. A wszystko to są miejsca, które pokonujemy wspólnie podczas jazd w Bydgoszczy.
    Po przerobieniu tego programu uczący się doskonale rozumie co to jest sygnalizacja kierunkowa, warunkowa i zwykła oraz jak należy się zachować w takich sytuacjach.
    Nie zapomniałem również o module porównawczym dzięki któremu różne rodzaje sygnalizacji przestają się mylić.
    Do tej wersji został również dołączony moduł, w którym przy pomocy specjalnego przycisku można uruchamiać kolejne fazy nadawanych sygnałów i jednocześnie obserwować, dla którego toru jazdy ruch w danym momencie jest otwarty.

wersja demonstracyjna (2,12Mb)

<< POWRÓT



ŚWIATŁA
    Ten niewielki programik skutecznie zapoznaje uczącego się z wyposażeniem samochodu w zakresie świateł.

<< POWRÓT



TEST_I
    Program zawiera kilkadziesiąt bardzo ciekawych i praktycznych zadań pozwalających na sprawdzenie swoich predyspozycji do kierowania pojazdem.
    Można sprawdzić:
     - spostrzegawczość
     - umiejętność logicznego myślenia
     - refleks
     - podzielność uwagi
     - wyobraźnię
     jednym słowem cechy niezbędne każdemu dobremu kierowcy.
    A zatem program ten pozwala na uświadomienie sobie nad czym trzeba popracować, aby nauka jazdy była łatwiejsza, egzamin zdany przy pierwszym podejściu, a prowadzenie samochodu sprawiało przyjemność przez całe długie życie.
    Praca z Testem_I polegająca na wielokrotnym przerobieniu wszystkich zadań pozwoli doskonale wyćwiczyć wyżej wymienione cechy.


<< POWRÓT



WYOBRAŹNIA

    Zadanie polega na tym aby wyobrazić sobie środek narysowanego skrzyżowania, lub jakiejś figury (np. koła) a następnie tam kliknąć. Wówczas program w nagrodę pozwoli rozwiązać następne zadanie (na przykład trafienie w środek przesuwającego się kwadratu)
    Dobry kierowca musi mieć znakomitą wyobraźnię, a program ten pomaga w kształtowaniu wspomnianej cechy.


<< POWRÓT



    W trosce o wysoką jakość szkolenia do nauki wykorzystuję wszelkich dostępnych i najlepszych pomocy naukowych a są to między innymi:
    - Encyklopedia Ruchu Drogowego z Politechniki Szczecińskiej
    - Vademecum Wykładowcy - najlepszy w Polsce program do prowadzenia wykładów - zawiera m.in animacje_3D
    - program Sytuacje Drogowe zawierający animacje 3D
    - program do nauki testów (wydawnictwo Grupa IMAGE z Warszawy)
    - program Skrzyżowania z animacjami 3D (wydawnictwo Grupa IMAGE z Warszawy)
    - oryginalny program występujący na egzaminie państwowym z ITS Warszawa
    - oryginalna klawiatura egzaminacyjna
    - program do nauki i próbnego egzaminowania (wydawnictwo "CREDO" z Piły)
    - program do próbnego egzaminowania (wydawnictwo "Liwona")
    - program "Za kierownicą" (wydawnictwo Grupa IMAGE z Warszawy)
    - program "Znaki", który skutecznie pozwala poznać znaki i sygnały na drodze
    - zestaw filmów szkoleniowych DVD
    - plansze ze znakami drogowymi oraz sytuacjami na skrzyżowaniach
    - plansze pokazujące manewry na drodze
    - starannie dobrane podręczniki i skrypty testowe
    - kodeks drogowy
    - kolorowy album zawierający bydgoskie skrzyżowania
    - filmy DVD z bydgoskich ulic i skrzyżowań (dostępne tylko w tej Szkole, w której pracuję)
    - film DVD pokazujący przebieg egzaminu państwowego
    - filmy DVD na temat udzielania pierwszej pomocy
    - filmy DVD na temat zasad ruchu drogowego

    Oczywiście nie samymi programami i książkami Kursant żyje dlatego robię wszystko aby czas spędzony w samochodzie szkoleniowym był wykorzystany z maksymalnym pożytkiem dla uczącego się a zdobyta wiedza nie była jedynie tajemniczą teorią lecz konkretnymi umiejętnościami pozwalającymi nie tylko zdać egzamin ale też przez całe długie życie cieszyć się przyjemną i przede wszystkim bezpieczną jazdą.

<< DO GÓRY
<<< POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ